torsdag, april 17, 2008

Vårgnäll

Suck, vad det är kallt. Jag vill ha vårvärme! Det kan förstås vara så att våren låter vänta på sig för att jag inte sjungit vårsånger ordentligt. Shame on me. Men det kan jag fixa så snart klockan blir grannarna-har-ingen-rätt-att-gnälla. Ett riktigt Ronja-vårskrik tror jag behövs. Eller, så kommer inte våren för att vissa av mina bekanta köper grillar och utemöbler. Pff! Som att be om 5 grader och småregnigt. Eländigt. Men det finns så klart vissa saker som inte är så ljuvliga när det börjar bli vår. Något av det värsta är nog entusiastiska cyklister i tajta läskiga cykelkläder. Just det, här trodde ni kanske att det är skräpet på marken eller nåt annat sådant, men se, här i storstan kommer det ändå så lite snö, så hela vintern (om man kan kalla det så) är det bruna läskiga lermattor så långt ögat når. Nej, svettiga cyklister i långa tajta cykelbyxor och slimmade syntettröjor. Yieach. Om det fanns en stilpolis så skulle dom buras in hela bunten.

Inga kommentarer: